Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Finance & Accounting
Marketing & Growth
Data & Tech
HR
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Branscher
Life Science
Fastighet
Energi
Fintech
SaaS
Sustainability
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Inköpschef

Inköpschef

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Arriva är en av de största leverantörerna av persontransporter i Europa, med över 46 000 anställda, och levererar 2 miljarder resor per år över 14 europeiska länder. Arriva Sverige hjälper cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 400 medarbetare, 800 bussar, 140 tåg och 50 spårvagnar skapar bolaget moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Arriva Sverige är en del av Deutsche Bahn (DB) – ett av världens ledande passagerare- och logistikföretag.

Ditt uppdrag

Vill du påverka framtidens trafiklösningar genom att leda det affärsdrivna inköpsarbetet? Inköpschefen leder, driver och utvecklar inköpsfunktionen – strategiskt, taktiskt och delvis operativt. Fokus ligger främst på underhåll av buss och tåg, IT, städ och underhåll av fastigheter. Upphandlingsprocessen är ytterst väldokumenterad. Rollen är synlig inom organisationen och leder inköpsarbetet med brett fokus, samt beräknar, mäter och följer upp procurement savings. Rollen innefattar även relationsbyggande aktiviteter med interna och externa samarbetspartners. Rollen innebär budgetansvar och personalansvar för 5 medarbetare. Du rapporterar till CFO och deltar i möten med VD och finansledningsgrupp, samt är föredragande i Företagsledningsgruppen i specifika ärenden.

Du

Du är en måldriven, initiativtagande och kommunikativ person som kombinerar strategisk och taktisk höjd. Du lyckas tack vare ditt ledarskap och din prestigelöst operativa förmåga att förbättra med hänsyn till givna förutsättningar. Du är en van förhandlare som dessutom är analytisk och strukturerad med kapacitet att möta upp förändrade behov.

Kompetenskrav

·     Mer än 10 års inköpserfarenhet, varav minst 3 i en ledande inköpsbefattning

·     Förhandlings- och avtalskunnig avseende komplexa avtal inom direktmaterial och fleet management

·     God vana av kategoristyrt inköpsarbete

·     Erfarenhet av processutveckling och digitalisering av inköp

·     Förmåga att genomdriva besparingar samt följa upp beslutade inköps-KPI’er

·     Förmåga att genomdriva besparingar

·     Kommunikation på svenska och engelska

Meriterande

·     Erfarenhet av inköp av tjänster inom IT och Facility Management

·     Kännedom om IFRS 16

·     SAP

·     Kännedom om LOU

Är du intresserad?


Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies