Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Data & Tech
Marketing & Growth
Finance & Accounting
HR
Branscher
Sustainability
Fintech
Energi
Fastighet
SaaS
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Service och eftermarknadschef

Service och eftermarknadschef

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Vill du arbeta och växa i ett expanderande företag som är ledande inom avancerad rehabteknologi. Trivs du i en miljö där beslut aldrig är längre bort än nödvändigt?

Permobil söker nu en service- och eftermarknadschef, en nyckelroll för den svenska organisationen. Uppdraget är att driva och utveckla affärsområdet till att bli ett av bolagets viktigaste. Rollen ingår även i den svenska ledningsgruppen.

Huvudsakliga ansvarsområden

Du ansvarar för att driva försäljningen av Permobils service- och eftermarknadsportfölj samt att löpande driva effektivitets- och förbättringsåtgärder i syfte att vidareutveckla affärsområdet. Du ansvarar också för att serviceleveranser sker i enlighet med rådande regelverk samt uppnår högsta möjliga kvalitet och kundnöjdhet. Du har såväl ett strategiskt som operativt ansvar för avdelningen, som idag består av 5 personer och du har också ett budgetansvar. Du ingår i den svenska ledningsgruppen och rapporterar till Vice President Sales Sweden. Förutom den svenska ledningsgruppen kommer du också att samarbete med andra europeiska och globala funktioner, främst inom affärsområdet service och eftermarknad. Dina arbetsuppgifter i korthet;

-      Skapa förutsättningar för högkvalitativa och effektiva serviceleveranser samt en god arbetsmiljö för serviceteamet

-      Planera, delegera och prioritera arbetsuppgifter samt säkerställa rätt kompetensnivå inom avdelningen

-      Utveckla existerande kundrelationer men också skapa nya kundrelationer och affärer

-      Sätta upp nya och vidareutveckla existerande processer samt säkerställa dess efterlevnad.

-      Sätta upp relevanta service KPI:er och säkerställa dess efterlevnad

-      Ansvara för avdelningens budget- och affärsplanering samt för en effektiv exekveringen av densamma. 

Vem är du?

För att kunna ta dig an den här rollen ser vi gärna att du besitter hög kompetens inom teknisk fältservice och försäljning, gärna inom tillverkningsindustrin. Du har lång erfarenhet av ledarskap samt en förmåga att motivera och engagera andra. Du har ett stort intresse för teknik och affärer och är kund- och resultatorienterad. Du har en entreprenörsanda och en förmåga att tänka utanför ramarna samt att utmana status quo. Du är strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt. Du är målmedveten.

Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulterna Nils Randerz, nils.randerz@capasearch.se, 072-4412011 och Charlotte Mårdh, charlotte.mardh@capasearch.se, 0730-22 83 53.

Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies