Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Data & Tech
Marketing & Growth
Finance & Accounting
HR
Branscher
Sustainability
Fintech
Energi
Fastighet
SaaS
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Senior Kategoriansvarig Inköpare Buss

Senior Kategoriansvarig Inköpare Buss

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Arriva Sverige är en av landets största operatörer inom kollektivtrafiken, med cirka 3 400 medarbetare som varje år hjälper cirka 170 miljoner resenärer att nå sina resmål. Bolagets kunder är bland annat SL, Skånetrafiken och Östgötatrafiken. Arriva finns i 14 länder i Europa och moderbolagets huvudkontor ligger i Storbritannien. Arriva Group är en del av Deutsche Bahn som verkar inom persontrafik över hela världen. Kulturen präglas av hjärta och passion, där medarbetarna känner stolthet över att leverera – ett kall att se till att kollektivtrafiken alltid fungerar. För närvarande är huvudkontoret i Stockholm lokaliserat på Liljeholmen med flytt till Sickla under hösten. Arriva Sverige utvecklas i takt med den omställning som sker när människors rörelsemönster förändras, där Arriva satsar på att vara ledande i Europa som the Mobility Partner of Choice.

Ditt uppdrag

Som inköpare i teknikstyrd organisation kommer du leda och följa upp inköp mot ställda mål inom kategori Buss. Arbetet är mycket synligt inom bolaget, där rollen verkar tillsammans med Anbud (försäljning), Finance, Fleet och Engineering. Rollen rapporterar till Head of Procurement och är viktig för att säkerställa att busstrafiken fungerar, så stort fokus ligger på OPEX (såsom drivmedel och reservdelar), men även CAPEX (fordonsinvesteringar och utrustning), samt omvärldsanalyser inom fordon- och drivmedel (RME/HVO, biogas, el och vätgas) som kommer att genomgå en betydande omställning kommande år.

Branschen har stor tillväxtpotential och konkurrensen är hård. Du hanterar upphandlingar där du är ansvarig för att planera, förankra, implementera och följa upp. Du kommer att medverka i strategiska inköpsbeslut, även om fokus ligger på taktiska och operativa frågor med leverantörer för att säkerställa att driften löper enligt plan. Vidare kommer du att koordinera affärsmässig samverkan inom Arriva Sverige och bidra med i utvecklingen av inköpsprocesser i stort, samt ansvara för korrekt Master Data i affärssystem. Du är Arriva Sveriges representant som BU Category Manager i koncernupphandlingar inom Arriva plc.

Dina tidigare erfarenheter

Tack vare att du har arbetat i liknande roll i minst fem år har du strategisk höjd kombinerad med taktisk och operativ förmåga. Du är strukturerad, kommunikativ och kunnig inom inköpsprocessarbete, med erfarenhet av att benchmarka avtalspriser, kommersiella och juridiska villkor. Du har vana av att skapa inköpsprocesser. Eftersom arbetsinsatserna går i vågor är du flexibel kring att möta upp förändrade behov. Du behöver inte komma från fordonsindustrin, även om det är meriterande. Det viktigaste är att du snabbt kan tillägna dig tekniska frågor med en holistisk grundsyn och kan förhandla långsiktigt med hjärta.


Ansökan

Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulterna Sara Heimer (0722 34 53 19) och Anders Klereborg (0730 51 14 18). Urval och intervjuer sker löpande. För mer information är du välkommen att besöka arriva.se

Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies