Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Data & Tech
Marketing & Growth
Finance & Accounting
HR
Branscher
Sustainability
Fintech
Energi
Fastighet
SaaS
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Group Sales & Price Process Manager

Group Sales & Price Process Manager

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Cramo Group är Europas näst största företag inom uthyrning av maskiner, utrustning och hyresrelaterade tjänster samt uthyrning av flyttbara lokaler genom Cramo Adapteo. Cramo är verksamt i 14 länder genom ca 300 depåer och 2.500 medarbetare. Omsättningen 2017 var 729,5 miljoner Euro. Cramo är börnoterat på Nasdaq Helsinki Ltd. Cramo AB ingår i Cramo Group. I Sverige är Cramo AB det ledande uthyrningsföretaget med över 90 depåer och ca 900 anställda över hela landet.

Ditt uppdrag

Vill du arbeta i en internationell processtyrd organisation och ta ägandeskap över samtliga processer kopplade till sälj och prissättning? Då kan det vara rätt utmaning för dig att anta rollen som Group Sales & Price Process Manager inom Cramo.

Ditt huvudsakliga uppdrag kommer vara att förvalta befintliga och etablera nya processer för sälj och prissättning inom koncernen. I rollen kommer du ansvara för Cramos vidareutveckling av sin prisstrategi samt bidra till att öka koncernens affär genom att optimera bolagets säljprocesser. I rollen äger du samtliga system och verktyg som ska stödja sälj- och prissättningsprocesserna och du kravställer till den tekniske systemförvaltaren för att säkerställa att koncernen jobbar så effektivt som möjligt med dessa processer. Du leder koncernens samtliga forum för prissättning och säljprocesser och faciliterar koncernens samtliga kompetenser inom området.

Dina arbetsuppgifter:

I rollen kommer du:

·     Definiera, planera, kommunicera och utföra aktiviteter enligt roadmap och strategiska mål i syfte att utveckla koncernens sälj- och prissättningsprocesser.

·     Leda och coacha Business Process Competence Team i förbättringsarbetet kring processer och säkerställa att teamet har förutsättningar att utföra de uppgifter som åläggs dem.

·     Coacha och supporta lokala processer gällande förändringsarbete.

·     Mäta och följa processerna enligt fastlagda KPIer.

·     Definiera risker samt etablera och ange begränsningar.

·     Agera som projektledare, rådgivare och expert i processfrågor.

·     Vara systemägare över verktyg och mallar.

·     Kalla till och planera sälj- och prissättningsmöten.

·     Vara ägare över den interna kommunikationen gällande sälj och prissättning.

Dina tidigare erfarenheter

Vi söker dig som har en kandidatexamen, gärna inom ekonomi eller teknik. Du har en bakgrund inom sälj, säljprocess och prissättning. Du är van vid att driva projekt och att arbeta processorienterat. Du trivs med att koordinera, mäta och följa upp. Arbetet innebär erfarenhetsutbyte med och rapportering till olika delar av Cramo-koncernen på internationell nivå och därför ser vi att du är flytande i engelska i såväl tal som i skrift. Talar du finska och/eller tyska är det också meriterande.

Dina färdigheter och din personlighet

För att lyckas i denna roll är du analytisk och strukturerad samtidigt som du har ett öppet sinne och är kommunikativ. Vi söker dig som är handlingskraftig och har en stark drivkraft att få saker gjorda. Du ser möjligheter och kommer gärna med förslag till förbättringar. Du är trygg i dig själv och skapar förtroende i alla dina kontakter både inom och utanför bolaget.

Vi erbjuder

Vi på Cramo känner stolthet över vårt erbjudande men samtidigt vet vi att vi alltid kan bli bättre. Vill du arbeta i ett prestigelöst bolag med mycket driv och kondfokus kan vi vara rätt arbetsgivare för dig. Hos oss finns det stora karriärmöjligheter både inom och utanför Sverige. Vi ser till att du utvecklas åt det håll som passar dig bäst.

Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsulterna Sara Heimer, sara.heimer@capasearch.se eller Lina Wijk, lina.wijk@capasearch.se.

Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies