Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Data & Tech
Marketing & Growth
Finance & Accounting
HR
Branscher
Sustainability
Fintech
Energi
Fastighet
SaaS
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Group Project Manager Procurement

Group Project Manager Procurement

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Vill du arbeta i ett av Sveriges snabbast växande bolag? IVC Evidensia är Europas ledande leverantör av veterinärvård baserad i 20 länder. Bolagets ambition är att tillhandahålla djursjukvård i världsklass och vara Europas mest attraktiva arbetsgivare inom djursjukvård. Tillsammans arbetar IVC Evidensia för att driva den veterinärmedicinska utvecklingen framåt, för djurens bästa varje dag. Just nu letar vi efter en Group Project Manager som ska vara med på resan att utveckla bolaget till nästa nivå.

Om bolaget

Bolaget grundades 2011 i Sverige och är idag en global koncern med över 30 000 anställda och mer än 2600 djursjukhus och kliniker i de flesta av Europas länder samt Kanada. Det internationella huvudkontoret är baserat i UK och det svenska kontoret ligger på Gärdet i Stockholm. Bolaget befinner sig i en snabb tillväxtfas och behöver i takt med bolagets utveckling förstärka teamet inom Procurement.

Om rollen

Rollen är ny för teamet och innebär att projektleda strategiska optimeringsprojekt kopplat till kostnader. Du innehar en nyckelroll i att driva allt från datainsamling, analyser och skapa en övergripande tidsplan, status och målplan. Din plan svarar på ”var är vi och hur ligger vi till med besparingar”. Teamet inom Procurement har som främsta uppgift att identifiera, analysera och förhandla effektiva inköp (pris, kvalitet och process) i syfte att skapa kostnadseffektivitet i alla led vilket innebär att du löpande ska redovisa status kring kostnadsbesparingar samt hålla en översikt kring besparingsanalyser och agera projektledare mot teamets inköpare och analytiker. Arbetet kräver erfarenhet från att ha arbetat med liknande uppgifter kopplat till projektledning och inköp av höga volymer och stor budget. Rollen kräver även förmåga att jobba i en dynamisk och snabbt föränderlig miljö där strukturer sätts i takt med att organisationen formas och där du drivs av att vara en del av att effektivisera den. Rollen är till stor del operativ men du behöver ha en viss strategisk höjd och förståelse för vad som krävs för att bolaget ska nå sina långsiktiga mål och vad som ger värde för bolaget

Krav på erfarenhet/kompetens

  • Relevant akademisk utbildning.
  • Minst 4 års arbetslivserfarenhet.
  • Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint.
  • Erfarenhet från projektledning.
  • Erfarenhet från att ha arbetat i, och ha förståelse för, en medelstor eller stor organisation.
  • Erfarenhet av bolag i tillväxt och förändring där ad-hoc uppgifter kommer upp löpande.
  • Flytande engelska i tal och skrift.

Om dig

  • Mycket strukturerad och ordningsam samt förmåga att hålla utlovade deadlines.
  • Utmärkt projektledare med god förmåga att hantera många olika projekt och arbetsuppgifter parallellt och får saker att hända i verksamheten.
  • Grundläggande förståelse för hur inköpsprojekt och upphandlingar bedrivs, och vad som är viktigt i dessa.
  • Analytisk förståelse.
  • Affärsdriven och proaktiv med förmåga att självständigt navigera dig fram mot satta mål trots att alla processer inte finns på plats.
  • Leverera god kvalitet i ett högt tempo.
  • God kommunikatör med en utmärkt förmåga att förmedla och presentera komplex information på ett insäljande och lättförståeligt sätt.
  • Prestigelös lagspelare som trivs i en värdeskapande kultur.

Frågor besvaras av rekryteringskonsulterna

sofia.puchy@capasearch.se 070-789 5086 eller andres.silveira@capasearch.se 0735780404

Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies