Interim & Rekrytering
Interim & Rekrytering
Rekrytering
Rätt person på rätt plats, varje gång
Interimslösningar
För kritiska roller när ni behöver det.
Executive Management
Hitta och utveckla rätt ledare
Vår expertis
Vår expertis
Expertområden
Legal & Compliance
Sustainability & Supply Chain
Data & Tech
Marketing & Growth
Finance & Accounting
HR
Branscher
Sustainability
Fintech
Energi
Fastighet
SaaS
Case & framgångshistorier
Så har vi hjälpt våra kunder
Vår processVi är Capa
Kontakta ossUppdrag
Vi är CapaKontaktUppdrag
Hem
Uppdrag
Financial Controller

Financial Controller

Skicka in ansökan
Tyvärr är denna tjänst redan tillsatt för tillfället.
Vi rekommenderar dig att kika på våra andra lediga tjänster för fler möjligheter.
Lediga tjänster

Lysa’s vision is to set a new standard in savings through automation, efficiency and unwavering dedication to our customers' best interests. We believe that many institutions work against their customers and we see a significant opportunity to establish a new financial champion.

Vi söker en Financial Controller för Lysa-koncernen

Vi på Lysa vill sätta en ny standard inom sparande. En standard som är smartare, billigare och mer transparent för våra kunder och som alltid sätter kundens behov först.

Vår mission är att “göra det lätt att spara rätt” och vi utvecklar kontinuerligt vårt tjänsteerbjudande för att möjliggöra detta. Lysa har ett fantastiskt team på plats och i takt med att vi utvecklas behöver vi hitta nya kollegor till teamet. Denna gång söker vi efter en Financial Controller.

En möjlighet att arbeta med ekonomi på tvären av Lysa

Som Financial Controller på Lysa kommer du att vara central i det finansiella arbetet inom hela Lysa-koncernen som består av fyra bolag (varav tre är reglerade under Finansinspektionen). Du kommer arbeta nära CFO i det dagliga arbetet och i nära samarbete med kollegor från Lysas olika funktioner och produktteam.

Arbetsuppgifter & Ansvar

●     Rapportering och analys av bolagens finansiella utveckling, inklusive nyckeltal, till ledningen och relevanta intressenter.

●     Hantera månadsbokslutsprocessen för koncernens bolag.

●     Del- och årsredovisning, samt övrig myndighetsrapportering.

●     Stöd till verksamheten genom att tillhandahålla finansiella analyser och affärsinsikter.

●     Utveckla och implementera interna processer och system för att förbättra effektiviteten och kvaliteten på finansiell rapportering.

●     Bidra till bolagets strategiska utveckling genom att analysera ekonomiska trender, identifiera risker och möjligheter.

 

Vad vi letar efter

Detta är en roll som kräver både noggrannhet, ett strukturerat arbetssätt samt en analytisk förmåga att se både detaljer och helhet. Eftersom detta är en roll där man exponeras till olika delar av ekonomifunktionen och alla bolag inom koncernen söker vi en självgående person med högt engagemang och driv.

Som kollega delar personen Lysas värderingar: Earn trust, Add value, Have grit. Personen trivs med att arbeta i team och strävar efter att bygga effektiva samarbeten och relationer.

Vidare ser vi att kandidater för denna roll har följande kvalifikationer:

●     Du har en akademisk examen.

●     En grundläggande kunskap av bokföring och/eller redovisning.

●     Arbetslivserfarenhet från ekonomiarbete inom ett livförsäkringsföretag eller inom revision mot livförsäkringsföretag.

●     Goda praktiska kunskaper i Microsoft Excel och erfarenhet av finansiell modelleringsteknik.

●     Är flytande i svenska och engelska.

Vad vi erbjuder

Lysa är ett av de snabbast växande finansbolagen i Sverige. Vårt team på 60 kollegor har en missionsdriven kultur med kunden i fokus. Vi värnar om en arbetsmiljö som bygger på samarbete och tillit där medarbetare får möjlighet till stort ansvar och personlig utveckling.

Avdelning & Placering

Tjänsten är baserad i Stockholm eller Karlskrona och du rapporterar till CFO.

Är du den vi söker?

Skicka in en ansökan eller hör av dig! Om du har några frågor, vänligen kontakta linda.ribbing@capasearch.se

Skicka in ansökan
Uppdrag
Aktuella tjänsterSkicka in CV
Vad vi gjort
Kundreferenser
Hur vi kan hjälpa till
Executive managementInterimRekryteringExpertområdenBranscher
Om oss
Våra experterBlogg
two glad capa members
Kontakta ossBoka möte
Capa AgnC AB, Oxtorgsgatan 4, 111 57 Stockholm, info@capa.se
Integritetspolicy
Cookies