SBC Sveriges Bostadsrättscentrum har en 100-årig tradition sedan bildandet 1921 men är också mitt i en spännande fas av förnyelse och tillväxt. Just nu letar vi efter bolagets första affärs- och verksamhetsutvecklare som från ax till limpa ska driva bolagets viktigaste utvecklingsprojekt. Bolaget befinner sig med sin nya ägare och ledning just nu mitt i en resa mot ett digitaliserat erbjudande till både bostadsrättföreningars styrelse och boende. I en tät samverkan strävar bolagets tre affärsområden Ekonomi, Teknik och Juridik efter att leverera förstklassig fullservice av förvaltnings- och konsulttjänster till bostadsrättsföreningar över hela Sverige. Det breda tjänsteutbudet ger kunderna en stabil ekonomi, en hållbar fastighet, ett professionellt styrelsearbete och en attraktiv, trivsam och väl fungerande bostadsrättsförening. Hos SBC erbjuds du chansen att personligen utvecklas genom att arbeta tillsammans med engagerade kollegor i en stimulerande miljö med kundnytta som främsta fokus.
Om rollen och ditt uppdrag
I rollen som rollen som affärs- & verksamhetsutvecklare ansvarar du för att skapa långsiktigt värde för bolagets kunder. I tätt samarbete med koncernledningen driver du bolagets viktigaste utvecklingsprojekt i allt från datainsamling och analys till målsättning, projektplan och projektledning vid genomförande av projektet. Allt arbete genomförs utifrån marknad, kundvärde och intern effektivitet.
Lockas du av att driva komplexa projekt med många stakeholders, alltifrån styrelse och VD till att vara ute på fältet bland bolagets förvaltare för att förstå verksamheten i grunden? Är du är en förändringsledare som, trots att du bjuds på lite motstånd, får saker att hända genom att du sprider entusiasm, vilja och engagemang? Då kan denna roll vara rätt för dig.
Om dig och dina tidigare erfarenheter
Vi söker dig som sedan flera år tillbaka arbetar som management konsult men nu är sugen på att gå in i en affärsutvecklande linjeroll. Du är en van projektledare som har kunskap i hur man kan använda digitalisering som hävstång för att skapa kundvärden och effektivitet.
Du har skarpt affärssinne och finansiell förståelse samtidigt som bu besitter teknisk kompetens. Du har dokumenterad erfarenhet av förändringsledning och om du dessutom är van vid att arbeta agilt enligt Scrum och/eller Lean är det meriterande. Flytande svenska och engelska är ett krav.
Som person söker vi dig som är ambitiös och driven samtidigt som du är lyhörd och ödmjuk. Du är analytisk och strukturerad och har förmåga att leda andra genom att vara en god människokännare och duktig på att kommunicera. För att lyckas i förändringsarbete plockar du inte bara fram ditt tålamod utan också din karismatiska sida. Du är inte rädd för att utmana och brukar bli kallad en ”doer” eftersom du inte ger dig förrän du är i mål.
SBC erbjuder
SBC jobbar långsiktigt för att vara en hållbar och attraktiv arbetsgivare. Kulturen kan beskrivas som tydligt målstyrd utifrån värderingarna affärsmässighet, samverkan och kundnytta.
Medarbetarna får mycket frihet under ansvar, det är högt i tak och finns möjlighet att ständigt utvecklas. Tack vare bolagets ledare kommer du i denna roll få en tydlig personlig utvecklingsplan utifrån just dina drivkrafter.
De medarbetarundersökningar som bolaget har gjort visar tydligt att arbetsplatsen i stort präglas av kamratskap. SBC värnar om att de anställda ska ha roligt på jobbet och eftersträvar en företagskultur där det alltid är nära till skratt. Detta skapas genom att medarbetarna gör mycket saker tillsammans, både i och utanför jobbet. Engagemanget är stort och du kommer alltid hitta personer runt omkring dig som vill vara med och bidra till en härligare vardag!
SBC sitter i moderna lokaler vid Medborgarplatsen på Södermalm i Stockholm.
Är du intresserad?
I denna rekrytering samarbetar vi med Capasearch. Frågor besvaras av rekryteringskonsulterna:
Sara Heimer, mail: sara.heimer@capasearch.se och mobil: 072-234 53 19 eller
Nils Randerz, mail: nils.randerz@capasearch.se och mobil: 072-441 20 11.